2086051208 |
Com acompanyar l'art des d'una mirada a l'educació infantil i primària (3 a 8) |
2023-2024 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
23/10/2023 - 22/1/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Garraf |
|
Canigó, 2 (Vilanova i la Geltrú)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Garraf
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació en la que es reflexionarà sobre l'acompanyament de l'expressió artística a les escoles de primària.
|
| |
Objectius |
-Conscienciar als docents de la importància del naixement de l’expressió plàstica i sobretot el llenguatge del dibuix.
-Sensibilitzar cap a un acompanyament respectuós cap a les creacions i expressions dels nens que potenciï el procés per sobre del resultat final.
-Oferir recursos tècnics a les mestres perquè les propostes d'expressió artística de l'aula esdevenen provocatives, obertes i que fomentin el llenguatge expressiu dels nens.
-Acostar l'art dels artistes a l'escola d'una manera fluida que obri la mirada als acompanyants.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1
Com acompanyar el naixement i l'evolució del dibuix dels infants.
-Garantir el respecte cap al procés d'aprenentatge del llenguatge del dibuix
-Reflexionar sobre l’ús i exposició de les produccions.
-Oferir eines i tècniques que vagin més enllà del material escolar.
Continguts: etapes del dibuix, Lowelfeld , materials i suports de dibuix, el dibuix com a
llenguatge expressiu i com a digestió dels nens.
MÒDUL 2
La pintura i el color
- Obrir els horitzons de les propostes de les mestres.
-Nodrir els materials pictòrics l'aula.
- Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: teoria del color, suport, eina, material,treball vertical, treball horitzontal,
Stern i les seves propostes, punts de partida.
MÒDUL 3
La conquesta del Volum
- Obrir els horitzons a les propostes de les mestres.
-Nodrir de materials alternatius l'aula.
-Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: De les dues a les tres dimensions, el repte d'ocupar l'espai modelant, afegint,
buidant i construint, materials , masses i eines. Els materials de la naturalesa. Els
materials reciclats.
MÒDUL 4
Com es relaciona l'escola amb les produccions dels artistes.
- Retrobar-se amb l'art del quotidià, del carrer, el landart i la interdisciplinarietat.
-Connectar amb la vibració i el fer vibrar amb les propostes dels artistes reconeguts.
-Acostar als nens als museus des del joc .
Continguts: Els materials que envolten els nens a l'aula, a casa i a l'entorn, l'art del carrer,
els museus,els artistes, el land art, propostes interdisciplinàries, performance instal·lació i
acció
|
| |
Formador/a |
Glòria Vives Xiol
|
| |
Avaluació |
Activitats realitzades durant les sessions.
Aplicació a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de primària
|
| |
E-mail |
crp-garraf@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
23/10/2023 |
- |
- |
Sessió 2 |
dilluns |
06/11/2023 |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
20/11/2023 |
- |
- |
Sessió 4 |
dilluns |
04/12/2023 |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
18/12/2023 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
22/01/2024 |
- |
- |
|
| |